2013(e)ko uztailaren 15(a), astelehena

Ikastaroa aurrera doa




Pensar con el corazón

Bete ditugu lau egun  Kiwe wêt wêt deituriko resguardo-an, ia 2000 metrotara dagoen Nasa herriaren lurralde honetan bildu gara materialgintza ikastaroko partaideak.  Gure zerebroa etengabe kolpatu dute egun hauetan bizitakoek:  bide inposibleetan barna , chiva deituriko autobusean, Santander de Quilichao hiritik resguardora egindako bidaia, komunitateko bizitza lasaia, ordutegi naturala, Nasa herriaren humorea, sukaldariak, Don Pio Quinto agurea…



Ikastaroko jardunetan zentratuta, lan eskerga egin da,  bi talderekin aritu gara elkarlanean, resguardoko eskoletako haur-lehen eta bigarren hezkuntzako irakasleekin arratsaldez eta Nasa Yuwe hizkuntza Cauca lurraldeko iparraldean biziberritzeko ACIN erakunde indigenak sortu duen Promotoreen taldearekin goiz-arratsalde eta gauetan.






Irakasleen taldearekin buruturiko jardunak hasiera gogor xamarra izan zuen, ez zuten guk (Europatik etorritako bi pertsona) egin genezakeen ekarpenaren inguruko interes handiegirik, baina egunak eta eztabaidak aurrera joan ziren neurrian bi aldeentzat interesgarriak izan diren hausnarketa eta ariketak egin ditugu.  Hezkuntza aldetik resguardoko eskola hauek badute eskola nazionalarekiko haustura bat, metodologia eta ikasleekiko lanean, paretik gabeko gelak edota baratzen inguruan antolaturiko eskolak adibidez.



Bestaldetik, eztabaidatan irakasle batzuren aldetik hizkuntzarekiko jarrera baldar xamarrak ageriam jarri dira, Nasa Yuwea bai, baina etxean hitzeginda nahikoa dela, Nasa Yuwez fisika erakusteak ez duela zentzurik. Baldarkeri hauek badute hizkuntzarekiko sentsibilitate faltatik alde bat, egoera honi beste bat gehitzen zaio. irakasle batzuk ez dira Nasak, batzuk Afrodescendienteak dira (Resguardoan Afrikar jatorriko komunitate zabala bizi da), beste batzuk Kolonbiarrak, Nasa Yuwe hizkuntza irakasleen erdiak baino gutxiago hitz egiten du.
Agintari indigenek 5 urte barru, eskolako hizkuntza Nasa Yuwea izango dela erabaki badute ere, lan eta borroka asko egin beharko da hori lortzeko.  
Baldarkeriei ahal izan genuen neurrian erantzun genien, errepertoriotik eta momentuko inspiraziotik tira eginda.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bigarren Taldea hizkuntza promotoreena, gure zain zegoen, hizkuntza lantzeko egarriz, gure ekarpen txikiak hartu eta izugarrizko lanak egiten ari dira, hunkitu egiten gaituzte. 


Adibide batekin laburbilduz, gaur gure eskoletan sentsibilizazio etengabean nola aritzen garen azaldu dugu, egin ohi ditugun festak, kantak, jolasak, korrikak e.a. eta adibide modura GUK EUSKARAZ ZUK ZERGAITIK EZ kantua idatzi, itzuli eta kantatu dugu. Gero promotoreak lanean jarri ditugu ordu betez eta sozializatzeko taldeek egindakoa azaldu dutenean, lau kantu, (haien artean gurearen itzulpena), hizkuntza haurrekin erabiltzeko dinamikak, poema bat eta beste zenbait material prestatu dituzte…alemanak dirudizue esan diegu barrez.

Emozio eta bitxikeriaz beteriko uneak bizitzen ari gara, etxean gurasoekin egindako Ikastolen hasiera jasotzeko bideoa genuen han agertzen zen XABIERTXO liburua hartu zuten lanean hasteko eredutzat irakasleek, Xabiertxoaren NASA bertsioa idazteko asmotan edo…beraiek gai bat aukeratu dute XABIERTXOA egiteko, NASA herriaren kreazioaren historia, bera arlo  desberdinetatik (matematika, biologia, hizkuntza, ingelesa…) nola jorratu ari dira aztertzen, interesgarria.



Laster ikastaroaren bigarren atala: bukaera eta hausnarketak

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina